Profilmanual

Tone of voice

Midbøe AS er en rørleggerbedrift som kommuniserer med en folkelig og humoristisk stil. Målet er å gjøre rørleggerfaget både tilgjengelig og engasjerende for publikum, samtidig som vi viser at Midbøe er en pålitelig aktør i bransjen. Midbøe skal fremstå som vennlige, uformelle og løsningsorienterte, men med glimt i øyet. Samtidig skal tonen alltid speile faglig stolthet og service.

Kjennetegn på Midbøe sin tone of voice: Facebook / Instagram

Folkelig og lettbeint

Midbøe snakker som folk flest. De bruker enkle, hverdagslige ord og legger gjerne inn humor og små ordspill for å skape engasjement. Tekstene har en leken tone, men de skal likevel fremstå som trygge og profesjonelle.
Eksempler:

  • «Har ting gått i dass? Ikke ferieplanene, håper vi!»
  • «Bunadsskjorten må dere stryke selv, men hvis noe på rørfronten forstyrrer allsangen av “ja vi elsker”, er vakttelefonen alltid åpen.»

Humor med relevans

Humor er en viktig del av Midbøe sin tone, og tekstene har ofte et snev av «dad-humour». Den skal alltid være knyttet til situasjoner leserne kan kjenne seg igjen i, og være relevant og lett å forstå.

Eksempler:

  • «Happy Singles Day! Lekker det? Glem datingappen! Våre reale rørleggere fikser alt.»
  • «Vi kommer ikke med røde roser, men vi har noe bedre: en rød badeand med QR-kode.»
  • «God påske! Vi fikser rørene, men appelsiner og kvikklunsj må dere ordne selv.»

Løsningsorientert, men ikke påtatt faglig

Midbøe gir tips og råd som er enkle å forstå og lette å følge opp. Informasjonen skal være relevant og nyttig for målgruppen, uten å føles som en oppramsing av tekniske detaljer. Målet er alltid å hjelpe, ikke å imponere med fagterminologi.
Eksempler:

  • « Unngå fett i vasken! Det kan fort føre til tette rør.»
  • «Hvis uhellet allikevel er ute, er det ingen grunn til å sette riskremen i halsen – vår døgnåpne vakttelefon er alltid åpen.»

Kjørelinjer for Midbøe:

  • Hold tekstene korte og konkrete
  • Bruk emojis for å gjøre budskapet mer tydelig og engasjerende. Utvalget er bevisst bokstavelig, slik at alle forstår.
  • Bruk direkte tiltale: «du», «dere»
  • Bruk humor og ordspill som er relevant og knyttet til situasjoner leseren kjenner seg igjen i
  • Få fram Midbøe som en trygg, tilgjengelig og moderne rørleggerbedrift
  • Innlegg knyttet til merkedager og høytider skal balansere humor og faglighet, og alltid ha en relevant kobling til rørleggerfaget.

Logotype

Basic form
Negativ form
En farge (Svart)
Logo alternativ
Svart logo alternativ

Typografi

Rørleggere fra Finn Midbøe utfører alle typer røranlegg for det offentlige, industri, næring og bolig

Vårt rørleggerfirma utfører alle typer røranlegg for det offentlige, industri, næring og bolig. Vi tar oss av prosjektering, montering av røranlegg, vedlikehold av rørsystemer og service på røranlegg.
Google Fonts: Manrope
Link

Farger

Fargepalett
Primær farge
CMYK: 0, 100, 100, 0
HEX: #ed1c24
RGB: 237, 28, 36
Primær farge
CMYK: 70, 65, 65, 65
HEX: #2C2B2A
RGB: 45, 45, 45
sekundær farge
CMYK: 20, 5, 5, 0
HEX: #C9DEE8
RGB: 201, 222, 232
Sekundær farge
CMYK: 5, 15, 20, 0
HEX: #EED6C5
RGB: 238, 214, 197

E-post signaturer

Logo safespace

Basic form
Alternativ form

Feil bruk

Ikke roter logoen
Ikke strekk logoen
Ikke bruk feil farger
Ikke bruk feil farger
Ikke bruk gradienter
Ikke konverter glyphs eller ordmerker